maandag 16 november 2020

D66 zet leraren van Amstelveen in het zonnetje

Docenten die in Amstelveen lesgeven, werden op de dag van de leraar door D66 in het zonnetje gezet. De fractie heeft leraren een kaart gestuurd en – zoals de democraten traditiegetrouw elk jaar doen- bij enkele Amstelveense scholen taarten bezorgd. Dit alles om leraren te bedanken voor alles wat zij voor Amstelveense jeugd betekenen en om hen in deze bijzondere corona-tijd een hart onder de riem te steken.

Dag van de Leraar
Op 5 oktober is het de Dag van de Leraar. Deze dag is door UNESCO wereldwijd uitgeroepen als een eerbetoon aan leraren, die nieuwe generaties klaarstomen om mee te doen in de samenleving. Elk jaar maakt de fractie van D66 van deze gelegenheid gebruik om leraren extra in het zonnetje te zetten. Zo ook dit jaar.

Alle docenten ontvangen een ‘bedankt’-kaart
“Lieve leraren, jullie leggen een basis voor een heel leven. Jullie helpen onze kinderen zich te ontwikkelen, hun talenten te ontdekken en zelfvertrouwen te kweken. Elke dag doen jullie je best om leerlingen het beste te bieden, hun kansen te vergroten en er voor ze te zijn. Lieve leraren. Het is een heftige tijd waarin veel van jullie wordt gevraagd. Jullie maken meer dan ooit het verschil voor onze Jeugd. Bedankt!” Dit schreef de fractie in een kaart die via alle Amstelveense scholen naar alle leraren die in Amstelveen lesgeven, gestuurd is. Daarnaast werden leraren van De Horizon en de School of Understanding door D66-raadsleden verrast met een taart.

D66: leraren maken meer dan ooit het verschil
“Voor ons is het belangrijk om onze leraren op deze manier te laten weten hoe zeer we ze waarderen en dat ze enorm belangrijk ze voor ons zijn. Juist in deze corona-tijd wordt er enorm veel van ze gevraagd. De afgelopen tijd moesten ze in sneltreinvaart digitaliseren, innoveren én lessen op afstand bieden. En nog steeds zijn een gezonde en veilige omgeving op school én het voortzetten van het onderwijs wanneer leerlingen of collega-leraren ziek zijn/in quarantaine moeten, vraagstukken die veel van leraren vragen. Hun ongekende inzet verdient een dikke pluim”, aldus raadslid Saloua Chaara