zaterdag 25 juli 2020

Zomercolumn #2 – Elleboogje… – Paul van Roermund

Wij hebben laatst heerlijk genoten van een vakantie in ons eigen land. Heerlijke dagen op Terschelling met prachtig weer. Een waar strandleven! Hierna een week naar Drenthe, in een natuurhuisje te midden van de bossen. In Drenthe was ik niet vaak geweest maar wat een pracht van een natuur kan je hier vinden. Naast de bossen is er ook heide en veengebied waar je fantastisch kunt wandelen en fietsen. Ondanks het toen wat verslechterde weer, hebben wij genoten.

Net zo eigenlijk, als wij genieten van het prachtige groen in Amstelveen. In de afgelopen maanden zijn wij menigmaal op pad gegaan en hebben ontdekt wat voor mooie groene plekjes wij hier hebben in Amstelveen. Gewandeld en gefietst langs de Amstel, door het Amsterdamse Bos en door de verschillende prachtige heemparken die Amstelveen rijk is.

Als je door de straten en wijken van Amstelveen rijdt of wandelt, valt het op hoe mooi het groen aangelegd is en hoe goed dit onderhouden wordt. Natuurlijk zal het hier en daar beter kunnen maar wanneer je het met elders in Nederland vergelijkt, hebben wij het hier toch goed voor elkaar. Naar mijn mening is het terecht dat Amstelveen altijd hoog op de lijst van de groenste gemeenten van Nederland staat.

Wel zal het met het onderhoud van de wandel – en fietspaden , vooral in het Amsterdamse Bos, beter kunnen. Daar hebben wij als D66 al langer voor gepleit. Maar al met al ben ik trots op de pareltjes die de groene vingers van het gemeentelijk onderhoudsteam voor ons telkens weer maken.

Complimenten voor al degenen die verantwoordelijk zijn voor onze plantsoenen, groenstroken, groenbakken, bermen, parken, vijvers, sloten en waterpartijen.

In deze tijd een duim omhoog van mij en een elleboogje!