donderdag 9 juli 2020

D66 Amstelveen zoekt een nieuwe fractieassistent!

Vind jij het leuk om in een politieke omgeving te werken of stage te lopen, of wil je ervaring opdoen in de (gemeentelijke) politiek? En wil jij je samen met de fractie inzetten voor een inclusieve gemeente waarin het fijn wonen, werken en recreëren is? Dan zijn we op zoek naar jou!

Vanaf van 1 september 2020 tot en met maart 2022, zoekt de fractie van D66 een fractieassistent. Als fractieassistent voer je verschillende ondersteunende werkzaamheden voor de fractie uit. Zo coördineer jij de externe communicatie van de fractie en organiseer je de fractievergaderingen. De gemeenteraadsfractie bestaat uit zeven raadsleden en twee burgerraadsleden.

Wat ga je doen?
Als fractie-assistent houd je je vooral met de volgende taken bezig:

• Het voorbereiden van de fractievergaderingen waaronder het opstellen en verzenden van de fractieagenda.
  • Het notuleren bij de fractievergaderingen en het verzenden van de notulen en besluitenlijsten.
  • Het verrichten van andere ondersteunende werkzaamheden die voortkomen uit de fractievergaderingen.
  • Het coördineren van de in -en externe communicatie van de fractie en het beheren van de social media kanalen van D66 Amstelveen.
  • Contact onderhouden met het bestuur van D66 Amstelveen.

Wat neem je mee en wat zijn je kwaliteiten?
Veel mensen die nu politiek actief zijn, hebben het fractieassistentschap aangegrepen om ervaring op te doen in de gemeentelijke politiek. De door ons gezochte fractie-assistent heeft de volgende kwaliteiten:

• Je hebt passie voor de waarden van D66 en de sociaal-liberale gemeentepolitiek
  • Je kunt zaken oppakken zodra dat nodig is en je kunt goed zelfstandig werken.
  • Je hebt een vlotte pen, zodat je bij kunt dragen aan de communicatie van de fractie, zoals op social media en op de website.
  • Je bent handig met online toepassingen zoals social media en online-vergadertools.
  • Je bent betrouwbaar, loyaal en discreet.

Vergoeding
Voor het uitvoeren van bovenstaande taken ontvangt je een (stage)vergoeding. Deze vergoeding staat gelijk aan de maximale vrijwilligersvergoeding.

Hoe solliciteer je?
Ben je enthousiast geworden? Stuur dan voor 1 september jouw CV en een motivatie naar Harmen van der Steenhoven, fractievoorzitter van D66 Amstelveen. Harmen is te bereiken op h.van.der.steenhoven@amstelveen.nl.