woensdag 18 september 2019

D66 wilt betere paden voor hardlopers en fietsers

De fractie van D66 Amstelveen gaat het college van B&W vragen meer te doen voor fietsers, wandelaars en hardlopers. De gemeente Amstelveen biedt talloze mogelijkheden om in de buitenlucht te sporten en te recreëren. Helaas zijn een aantal van deze paden, vooral in het Amsterdamse bos, soms slecht onderhouden. Hier moet wat D66 betreft snel onderhoud op gepleegd worden. Ook wil D66 van het college weten wanneer het eerder toegezegde actieplan voor individuele sporters zal worden gepresenteerd.

Veiligheid
“Wij vinden het belangrijk dat alle Amstelveners die sporten dat kunnen doen op een veilige manier. Dat geldt ook voor de wandelaars, hardlopers en fietsers. Voor bijvoorbeeld de fietsers in het Amsterdamse Bos is dat nu niet het geval. Enkele delen van de wegen zijn zo slecht dat het wachten is op ongelukken” aldus D66-burgerraadslid Paul van Roermund. Daarom vraagt D66 bij de komende commissievergadering van de gemeenteraad hierop actie te ondernemen.

Drinkwater fonteinen en betere bewegwijzering
D66 zal ook vragen wanneer het eerder beloofde actieplan voor de individuele sporter zal worden uitgewerkt. Dit actieplan maakte onderdeel uit van het coalitieakkoord tussen VVD, D66 en PvdA. Wat D66 betreft gaat een deel van de middelen uit het actieplan naar betere bewegwijzering en nieuwe watertappunten voor individuele buitensporters.