woensdag 24 april 2019

Oplossing zoeken voor Vunzige Deuntjes Festival

Onze fractie heeft vragen gesteld aan het college van B&W over het besluit om geen festivalvergunning te verlenen aan het Vunzige Deuntjes Festival. Wij zijn onder meer benieuwd naar de afwegingen om het festival geen vergunning te verlenen.

Het evenementenbeleid van de gemeente Amstelveen streeft onder meer naar een divers evenementenbeleid. Wij zijn benieuwd waarom dit festival als Dance is gecategoriseerd en daarmee niet divers genoeg voor het evenementenaanbod is.

Onze fractie merkt bovendien op dat de vergunning nu pas geweigerd wordt, terwijl het festivalseizoen inmiddels is gestart. Voor een festival van deze omvang is het dan ook lastig voor de organisator om nu nog een geschikte locatie te vinden voor de geplande datum (20 juli 2019).

Daarom hopen we dan ook dat het college van B&W alsnog met de festivalorganisator en de gemeente Amsterdam in gesprek kan. Mogelijk kan er een oplossing gevonden worden, zodat het festival niet geheel komt te vervallen. Dat is een situatie die zo kort voor het festival zelf niet wenselijk is. De fractie is dan ook benieuwd hoe het college soortgelijke situaties in de toekomst denkt te voorkomen.