zaterdag 15 september 2018

D66 lijsttrekkers voor Europese Parlementsverkiezingen bezoeken P60

Afgelopen vrijdag, 7 september, bezochten de drie kandidaat-lijsttrekkers van D66 voor de Europese Parlementsverkiezingen Amstelveen op uitnodiging van de lokale afdeling. In Poppodium P60 spraken Sophie in ‘t Veld, huidige vice-voorzitter van de ALDE, Marietje Schaake, ervaren Europarlementariër en jong nieuw gezicht, Felix Klos, over het belang van Europa en hun visie op leiderschap binnen de partij.

Tijdens deze bijeenkomst met D66-leden uit Amstelveen, maar ook uit Aalsmeer, Haarlemmermeer, Ouder-Amstel, Diemen en andere geïnteresseerden werden kritische vragen gesteld. De vragen gingen onder anderen over de invloed van Europese regelgeving en besluitvorming op zaken die Amstelveen aangaan en over de actuele thema’s die op dit moment spelen binnen Europa.

Na een landelijke campagne waar veel aandacht voor was binnen en buiten de partij, is bekend geworden dat Sophie in ‘t Veld is verkozen tot lijsttrekker voor de komende Europese Parlementsverkiezingen in mei 2019. Een meerderheid van 55% van de D66-leden heeft haar gekozen om voor de derde maal de D66 lijst aan te voeren tijdens de komende Europese campagne.