maandag 9 juli 2018

Zomercolumn: Anne-Mieke van der Vet

Weer compleet!

In de fractie
De gemeenteraadsverkiezingen zijn al weer 4 maanden geleden en nu pas zijn we weer op volle sterkte. Onze twee burgerraadsleden Youssef Ben Idr en Paul van Roermund zijn weer netjes geïnstalleerd, Mirjam van der Heyden ondersteunt onze fractie op voortreffelijke wijze verder en bemenst nu ook onze (social) media-afdeling. Dat betekent dat we ons weer helemaal kunnen concentreren op onze ‘core- raadsbusiness’, nl. de kiezers vertegenwoordigen, het college controleren en voorwaarden scheppen in Amstelveen om broodnodige zaken aan te pakken. Fijn dat we weer als fractieteam compleet zijn; een sterk team kan elkaars zwakten compenseren, elkaar uitdagen en in de gezamenlijkheid onze sociaal liberale ideeën steeds weer fijn slijpen.

In de afdeling
We hebben een nieuwe voorzitter in Shivan Bhoendie gevonden. Hij gaat met Kim Verhaaf en het bestuur de nieuwe routes voor D66 Amstelveen uitzetten. Goede samenwerking tussen het bestuur en de fractie is een van de pijlers van een gezonde afdeling. Onze leden hebben ons gekozen om D66 in Amstelveen van een herkenbaar ‘gezicht’ te voorzien. Ik hoop dan ook dat wij de gezichten van onze leden vaker gaan zien op de Ledenvergaderingen. Kom vertellen wat u vindt van onze politieke prestaties, wat er misschien mist en waar we over na moeten denken.

In Amstelveen
We behandelen in de laatste raadsvergadering op 18 juli de perspectiefnota (die heette ooit de kadernota) waarin de contouren van het beleid van het nieuwe college zijn aangegeven. Nog bewust ‘beleidsluw’ maar toch vinden we er duidelijke perspectieven en het geheel ademt mede een mooie D66 lijn uit. We zijn op diverse gebieden in onze gemeente alweer lekker bezig. Voorlopige apotheose was een rond tour voor raadsleden door Amstelveen, met aandacht voor o.a. de projecten A-9,  lijnen  51 en 5, Noorddamcentrum, energietransitie, mantelzorg, Schiphol en bouwen in Amstelveen, het Stadshart, Kronenburg en het project ‘Nest’. Voorwaar geen schoolreisje pur sang. Ook niet iedereen kon zich de hele dag vrijmaken, maar bij het onderwerp Citymarketing  en de afsluitende borrel in de Annakerk waren we bijna weer compleet!