woensdag 28 maart 2018

D66 Amstelveen behaalt 7 zetels bij gemeenteraadsverkiezingen

D66 Amstelveen heeft bij de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 7 zetels behaald. Weliswaar verliezen we één zetel, maar we blijven de tweede partij van Amstelveen. D66-lijsttrekker Maaike Veeningen: “Dit is een mooie uitslag voor D66 Amstelveen. Weliswaar een zetel verlies, maar met 7 zetels zijn we nog steeds de 2e partij en kunnen we rekenen op breed draagvlak in Amstelveen. Zeker gezien de landelijke trend kunnen we blij zijn met het resultaat. Ik wil graag alle kiezers bedanken voor hun steun, en alle vrijwilligers voor hun onmisbare bijdrage aan onze campagne!”

De fractie bestaat naast D66-lijsttrekker Maaike Veeningen uit Floortje Gordon. Floortje is in de eerste fractievergadering na de verkiezingen door de fractie benoemd tot nieuwe fractievoorzitter. Verder bestaat de fractie uit Harmen van der Steenhoven, Frank Berkhout, Anne-Mieke van der Vet, Tawros Aslanjan én nieuw raadslid Stephanie Schilder, die met voorkeurstemmen werd verkozen. Stephanie was de afgelopen twee jaar al woordvoerder van de vorige fractie. De installatievergadering van de nieuwe gemeenteraad is op donderdag 29 maart aanstaande.

Wij willen namens D66 Amstelveen alle kiezers bedanken voor hun steun en daarnaast willen wij alle vrijwilligers bedanken die zich de afgelopen maanden hebben ingezet voor onze partij!