zondag 28 januari 2018

‘Beter onderhoud hardlooproutes Amstelveen’

D66 wil dat de gemeente meer aandacht gaat geven aan het onderhoud van populaire hardlooproutes in Amstelveen. D66-raadslid Robert Zuidbroek: “Sporten is gezond op elke leeftijd. Niet iedere Amstelvener sport bij een vereniging of in een sportschool. Hardlopen is in Amstelveen een erg geliefde sport. Dat zie je bijvoorbeeld aan de populariteit van de Amstelveenz Marathon die weer voor de deur staat. Met zowel de stad, de polders en het Amsterdamse Bos in de buurt zijn er veel plekken om van te genieten van deze sport. Toch zijn niet alle veel gebruikte hardlooproutes even goed onderhouden. Na een flinke regenbui veranderen sommige routes in een grote modderplas, zoals bij het hardlooprondje om de Poel. Ook het jaagpad langs de Amstel kan wel een opknapbeurt gebruiken.”

Wij vinden het belangrijk om alle Amstelveners te stimuleren om te sporten en voldoende te bewegen. Dat betekent dat de drempel om te sporten laag moet zijn. Zorgen voor eenvoudige middelen zodat ook individuele sporters goed en veilig kunnen sporten is wat ons betreft een belangrijk aandachtspunt. Daarom vraagt de partij bij de komende commissievergadering van de gemeenteraad een inventarisatie van het onderhoud van de veel gebruikte hardlooproutes in Amstelveen en een actieplan om achterstallig onderhoud weg te werken, zodat iedereen altijd ongestoord en op een veilige manier kan genieten van het hardlopen.