dinsdag 16 januari 2018

D66 kiest voor Onderwijs, Betaalbaar Wonen en Duurzaamheid

De lokale afdeling van D66 heeft zaterdag haar verkiezingsprogramma gepresenteerd. D66 maakt zich hard voor kansen voor iedereen. Op goed onderwijs en werk, goede zorg en een betaalbare woning. De democraten willen fors investeren in de kwaliteit van onderwijs en maatregelen op het gebied van duurzaamheid. D66 wil de komende jaren vooral bouwen voor de middeninkomens, zodat ook jongeren, leraren en politieagenten in Amstelveen een huis kunnen vinden.

Het beste onderwijs

De afgelopen jaren heeft D66 als coalitiepartij gezorgd voor de grootste investering in de kwaliteit van onderwijs in Amstelveen. D66 wil ook de komende jaren weer extra geld steken in het onderwijs. D66-lijsttrekker en wethouder Onderwijs Maaike Veeningen: ‘Een stem op D66 is een stem voor goed onderwijs voor ieder kind. Wij vinden dat ieder kind de kans verdient het beste uit zichzelf te halen.” D66 wil samen met de scholen verder bouwen aan het beste onderwijs, door bijvoorbeeld tweetalig onderwijs, ICT- en techniekles, en een opleidingsbeurs voor leraren. Een ander speerpunt van D66 op het terrein van onderwijs is het snel moderniseren en verduurzamen van alle schoolgebouwen in Amstelveen.

Betaalbaar wonen

D66 wil daarnaast de komende jaren vooral woningen bouwen voor jongeren, leraren, verplegers en politieagenten. Juist aan middeldure huur- en koopwoningen is in Amstelveen een groot tekort, waardoor deze mensen in Amstelveen lastig een huis vinden. D66 wil daarom vooral woningen bouwen met maandlasten tot maximaal EUR 850,-, en wil hierover met projectontwikkelaars en woningcorporaties scherpe afspraken maken. D66 maakt zich daarnaast hard voor groene en veilige woonwijken. De partij wil extra politie-inzet op bestrijding van woning- en auto-inbraken.

Duurzame toekomst

D66 werkt aan een duurzame toekomst voor Amstelveen, zodat ook volgende generaties prettig kunnen leven in de gemeente. De partij komt daarom met maatregelen op het gebied van duurzaamheid. Zo wil D66 woningen en andere gebouwen beter isoleren, energieleningen uitgeven, en krijgen groene bouwprojecten korting op de bouwleges. D66 zet daarnaast in op goed en duurzaam openbaar vervoer in Amstelveen. Bussen, trams en metro’s gaan wat D66 betreft elektrisch rijden, op groene stroom.