dinsdag 16 januari 2018

D66 enige partij met vrouwelijke lijsttrekker

D66 Amstelveen presenteert kandidatenlijst in Museum Van der Togt

De lokale D66 afdeling heeft zaterdag haar verkiezingsprogramma en haar kandidaten gepresenteerd. Al eerder werd bekend dat lijsttrekker Maaike Veeningen opnieuw de kar zal gaan trekken. D66 is de enige partij die een vrouw als lijsttrekker naar voren schuift. Veeningen is in het huidige college wethouder van onder meer Onderwijs, Economische Zaken en Cultuur. Lijstrekker Veeningen: “D66 presenteert een lijst met veel kennis en ervaring én nieuw elan. Wij gaan de komende maanden volop campagne voeren om de kiezer te overtuigen op ons te stemmen en D66 de grootste partij van Amstelveen te maken”.

Op plek 2 staat Harmen van der Steenhoven, ondernemer en woordvoerder Financiën en Veiligheid van de fractie. Op plaats 3 staat Floortje Gordon. Zij is werkzaam als manager bij Atos Consulting en in de gemeenteraad woordvoerder voor Wonen, Schiphol en Groen. Op plek 4 staat fractievoorzitter Frank Berkhout, afdelingshoofd bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Tawros Aslanjan, horeca-ondernemer in Amsterdam en woordvoerder Economische Zaken staat op plaats 5.

Op plaats 6 tot en met 10 staan achtereenvolgens Anne-Mieke van der Vet, Robert Zuidbroek, Edwin van der Waal, Stephanie Schilder en Saloua Chaara. Van der Vet is woordvoerder voor Zorg en Onderwijs en was in het verleden o.a. docent en decaan op een ROC. Zuidbroek werkt voor het landelijk bureau van D66 als verenigingsjurist en privacy officer en is woordvoerder Sport en Cultuur. Van der Waal is bouwkundig ingenieur vastgoed en woordvoerder op het gebied van Mobiliteit, Duurzaamheid en Afvalbeheer. Nieuwkomer Stephanie Schilder werkt als juridisch medewerker en woont op studentencampus Uilenstede. Saloua Chaara is programmamanager sociaal domein in de regio Gooi en Vechtstreek.

Op plaats 11 tot en met 15 staan burgerraadsleden Youssef Ben Idder,  implementatiemanager bij ING en Paul van Roermund, adviseur zorginkoop; Kavita Huizing, strategy consultant bij Proof; Sonja Robben, Directeur stichting IPSO; en Shivan Bhoendie, investmentbanker.

Huidig raadslid Paul Meinhart is op eigen verzoek op een lagere plaats gezet omdat hij een andere rol binnen de partij ambieert.

De volledige lijst van D66 ziet er als volgt uit:

1. Maaike Veeningen
  28. Nico van Ginkel
  29. Catharina de Leur
  30. Rien Alink

Achter (vlnr): Edwin van der Waal, Harmen van der Steenhoven, Frank Berkhout, Robert Zuidbroek, Saloua Chaara, Shivan Bhoendie, Paul van Roermund, Stephanie Schilder, Youssef Ben Idder. Voor (vlnr): Anne-Mieke van der Vet, Tawros Aslanjan, Maaike Veeningen, Floortje Gordon, Kavita Huizing.