donderdag 6 juli 2017

Werkplein groot succes!

Vorig jaar zijn we samen met Aalsmeer gestart met een Werkplein voor werkzoekende inwoners en werkgevers. Het Werkplein AA richt zich op zowel werkzoekenden als werkgevers in beide gemeenten. Mensen die een baan zoeken krijgen er actieve ondersteuning bij het vinden van een baan, bijvoorbeeld bij het zoeken van geschikte vacatures. Ook geven we sollicitatietrainingen, organiseren we speeddates met werkgevers en helpen we mensen bij het ontdekken van hun kwaliteiten.

Het blijkt een succes! Inwoners van Amstelveen en Aalsmeer weten het Werkplein goed te vinden, en lopen regelmatig binnen met vragen over hun CV, vacatures en andere zaken. De mensen waarderen de uitgebreide dienstverlening die we bieden. Ook de cijfers laten goede resultaten zien. Bijna de helft van de werkzoekenden die langskomen bij het Werkplein, kunnen we direct een baan bieden. Ook houden meer mensen dan landelijk gemiddeld hun baan vast.

Gister kwam in het nieuws dat mensen met een Nederlandse afkomst en een strafblad meer kans maken op een baan dan migranten zonder strafblad. Dit is voor D66 onaanvaardbaar. In een rechtvaardige samenleving mag je afkomst nooit je toekomst bepalen. Wanneer sociale mobiliteit stokt, stopt de rechtvaardigheid en groeit wantrouwen. We blijven dan ook werken aan kansen voor iedereen!

Meer over het succes van het werkplein kunt u lezen op het blog van D66-wethouder Maaike Veeningen.