donderdag 4 mei 2017

Derdeklassers op Bedrijventour in Amstelveen

Deze week gingen leerlingen uit de derde klas van het HWC op Bedrijventour in Amstelveen. 30 bedrijven en organisaties openden hun deuren en zo konden de leerlingen kennis maken met allerlei beroepen. Door de samenwerking tussen het onderwijs, het bedrijfsleven en de gemeente worden de leerlingen voorbereid op de arbeidsmarkt om zo te zorgen voor een betere aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt. Door leerlingen meer inzicht te geven in de invloed die hun keuzes voor profiel en vervolgstudie hebben op hun kansen op de arbeidsmarkt, worden ze geholpen een goede keuze te maken en meer kans te maken op een baan die bij hen past en voorkomen we het voortijdig stoppen van de studie. Als D66 investeren we in het onderwijs. Een van de speerpunten op het gebied van onderwijs is de aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt. Een bedrijventour als deze zien wij dan ook als een goede manier om leerlingen voor te bereiden op de arbeidsmarkt.

D66-wethouder Maaike Veeningen opende namens de gemeente de bedrijventour. Lees meer over de bedrijventour op het blog van D66-wethouder Maaike Veeningen.