maandag 13 februari 2017

10 nieuwe internationale bedrijven in Amstelveen

In 2016 kwamen er tien nieuwe internationale bedrijven naar Amstelveen. Samen met de uitbreidingen van eerder gevestigde internationale bedrijven zorgde dat voor honderden banen. Goed nieuws, vertelt D66-wethouder Maaike Veeningen ons. ‘Onze regio kent nog altijd een sterke concurrentiepositie. Onder meer de bereikbaarheid van de regio Amsterdam en de aantrekkelijkheid voor talent om zich hier te vestigen speelt daarbij een rol’. Het is onder meer het lidmaatschap van de Europese Unie dat hiervoor zorgt. De Europese Unie is voor Nederland van economisch levensbelang. Onze vrije export naar EU-lidstaten levert jaarlijks 120 miljard euro op en anderhalf miljoen Nederlanders danken hun baan aan de export naar EU-landen. Maar ook buitenlandse bedrijven die zich hier in Nederland, door het vrije verkeer en de interne markt, kunnen vestigen, zorgen voor werkgelegenheid. Het is fantastisch om te zien dat Amstelveen het zo goed doet en wij zullen dit dan ook blijven stimuleren!

Lees het blog over de tien nieuwe internationale bedrijven in Amstelveen van D66-wethouder Maaike Veeningen via deze link.