maandag 14 april 2014

Coalitieakkoord: Ruimte voor Amstelveen

14 april 2014 – Vandaag zijn het coalitieakkoord en het nieuwe gemeentebestuur gepresenteerd. Een coalitie van D66, VVD, BBA en PvdA vormen het college voor de komende vier jaar. In de politieke agenda 2014-2018 ‘Ruimte voor Amstelveen’ is beschreven dat aan inwoners, bedrijven en instellingen op tal van gemeentelijke terreinen meer “ruimte” wordt geven. Daarnaast maakt het college, naast de nodige bezuinigingen, extra geld vrij voor onder andere onderwijs en veiligheid. Het gedachtegoed van D66 komt in het coalitieakkoord heel duidelijk naar voren. D66 ging de verkiezingen in met de slogan ‘meer banen, minder regels, beter onderwijs’. Deze doelen zijn verweven in het coalitieakkoord en kunnen worden uitgevoerd door de nieuwe Amstelveense wethouder Maaike Veeningen. Zij wordt verantwoordelijk voor de portefeuilles onderwijs, economische zaken, deregulering, werk en inkomen, participatiewet, cultuur en recreatie, Schiphol en de Amstelveenlijn onder zich krijgen.

Het officiele persbericht is hier te lezen.

Het coalitieakkoord kunt u hier vinden.